4 סיבות לשיווק העסק ברשתות החברתיות
רגע, רגע. מה זאת אומרת סיבות? הרי לא באמת צריך לשכנע מישהו. ממילא כולכם נמצאים שם, וכנראה שאפילו ברגע זה ממש. אבל בכל זאת, זו כותרת הכתבה, אז אנחנו צריכים להפציץ. נו, ננסה לעשות כמיטב יכולתנו (-:
מחקרים המתפרסמים במגזינים האינטרנטיים חדשים לבקרים, דנים בשאלה 'מתי הכי כדאי לפרסם את הסטטוס או הציוץ', ולא בשאלה 'האם כדאי לפרסם ברשתות החברתיות'- ובצדק.
הפרסום המודרני מתבצע בקרב חברות ועסקים בעיקר דרך האינטרנט, ואחת הפלטפורמות הנוחות והמוכרות היא הרשתות החברתיות: פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ואחרות. מגוון הרשתות החברתיות הוא עצום, ופרסום בכמה ערוצים במקביל בהחלט עשוי להגדיל את כמות הלקוחות הקבועים. ובכל זאת, למה לא להעדיף פרסום באמצעות דיוור ישיר, באנרים או דפי מכירה? בכתבה הנוכחית תמצאו את כל הסיבות הטובות לפרסם דווקא ברשתות החברתיות.
סוד הפילוח של הפייסבוק
הפיקסל החדש של פייסבוק מאפשר לנו לממש את כל החלומות הרטובים שלנו, ולפנות לקהל היעד הרלוונטי באמצעות קמפיינים מתאימים. באמצעות שיווק ממוקד לקהל היעד שלנו ניתן לאתר בקלות את הלקוחות המתאימים ביותר לפי מגדר, גיל, תחביבים, אזור מגורים, העדפות ועוד ועוד, ולהפנות אליהם מודעות עוקבות וממוקדות. באמצעות הפיקסל החדש בפייסבוק תוכלו להעביר את המסרים השיווקיים שלכם לאנשים מכל רחבי העולם בקלות רבה- פרסומים שונים על הנחות ומבצעים, שיתוף ידע, העלאת תמונות וסרטונים, והכל- לקהל היעד המדויק ביותר.
כוח הסרטונים השיווקיים ביוטיוב
מתי ראיתם לאחרונה סרטון ביוטיוב? תנו לנו לנחש- כנראה זה היה ממש לאחרונה. ממחקר שביצעה חברת Zefer בארה"ב עלה שיותר מ-50% מהחלטות הרכישה מתבצעות לאחר צפיה בסרטונים ברשת. הסרטונים פועלים בהצלחה על הרגשות והאמוציות של הלקוחות, ומעבירים את המסרים השיווקיים הנכונים באופן מוצלח יותר מכל טקסט. עם ההצלחה של הרשת החברתית הזו קשה להתווכח- היא פשוט חודרת ללב הלקוח באלגנטיות ובעדינות. כך ניתן לפרסם כל מוצר או שירות באמצעות סרטון ביוטיוב, ולהעניק לבית העסק מקסימום חשיפה בעלות נמוכה.
אינסטגרם, כי כולם מתחברים לתמונות
מה היתרון של רשת האינסטגרם? פרסום באינסטגרם עובד על עקרון פשוט- רוב האנשים מתחברים לתמונות בקלות יתרה, והמפרסמים משתמשים בתמונות כדי להתחבר ללקוחות. כל שנדרש לעשות כדי להתחיל בפרסום באינסטגרם הוא ליצור פוסט המכיל תמונה ומעט מלל. בעלי עסקים יכולים לעשות שימוש בכלי נהדר זה להעלאת תמונות אווירה מהמסעדה או החנות, על מנת לאפשר ללקוחות הפוטנציאלים להתחבר למקום. את אותן תמונות פוטוגניות, ניתן לפרסם ליותר מ-300 מיליון גולשים המחוברים לאינסטגרם. וכן, אנחנו יודעים שלא כולם יכולים להיות הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, אבל תודו בכך שהרבה יותר קל להגיע ללקוחות מחו"ל בלי ליצור תוכן באנגלית.
פחות נפוץ יותר ממוקד- הפרסום בטוויטר
הפרסום ברשת החברתית טוויטר נחשב לנפוץ פחות בקרב עסקים, אך כשהוא מבוצע היטב הוא מניב תוצאות מעולות ומוכחות. טוויטר היא המדיה החברתית הפופולארית ביותר אחרי פייסבוק, ומאפשרת לכם להעביר ללקוחות מסרים קצרים וממוקדים באופן ישיר. כיצד? טוויטר מאפשרת לעקוב אחר לקוחות פוטנציאליים גם ללא ידיעתם. כך היא מעניקה למפרסמים יתרון משמעותי- ניתן לזהות התנהגות צרכנית של מגוון קהלי יעד ולאחר מכן להתאים עבורם פרסום רלוונטי יותר. מדובר בענף פרסום זול יותר מענפי שיווק אחרים, אך התשואה עשויה להיות רווחית ביותר.