ה- Goggle search המפורסם הידוע גם כ"קונסולת החיפוש של גוגל" הינו כלי שימושי ואפקטיבי עבור כל בעל אתר באשר הוא. אם אתם מעוניינים להבין בדיוק ולפרטי פרטים כיצד רואה גוגל את האתר שלכם, זהו ה-כלי עבורכם.
שינויים המתבצעים חדשים לבקרים במנועי החיפוש, דורשים מאיתנו (או ממקדם האתרים שבחרנו) עבודה ידנית מסביב לשעון בטיפול באתר האינטרנט. יש לוודא כי האתר מקודם היטב במנוע החיפוש, שהוא אינו מקבל עונשים ידניים שדוחקים אותו למקומות האחרונים ושלקוחות לא נתקלים בתקלות או בשגיאות שונות במהלך תפעול האתר. גם מנוע החיפוש הגדול בעולם יודע שמדובר בעבודה קשה ויומיומית, ולכן יצר מספר כלים שאמורים להקל עלינו.
איך גוגל מתייחס לאתר שלי?
אחד מהשחקנים הבולטים בתחום הוא ה- Goggle search console, הכלי שישקף לכם בצורה אמינה ומדויקת כיצד גוגל מתייחס לאתר שלכם. ברשותכם, נביא דוגמא קטנה שתסייע לכם להבין איך זה בדיוק עובד.
למתי יש חנות חדשה לבגדים ואקססוריז ברשת. מתי תוהה לעצמו מדי פעם, האם אנשים מגיעים לאתר שלו דרך גוגל? וכמה? האם הם מגיעים דרך שאילתת החיפוש המתאימה או שמא דרך קישור מסוים? באמצעות כלי מנהל האתרים המתקדם, ניתן לאתר שאילתות וחיפושים בזמן אמת, לשפר את קוד ה- HTML באתרנו, לבדוק את הכניסות והיציאות מהאתר ועוד ועוד. אין ספק שמדובר באחד הכלים המצוינים ביותר עבור בעלי אתרים, שיכול לסייע גם לכם וגם למתי לקבל מידע אמין ישירות מגוגל.
כלי מצוין לבדיקת קישורים
ידוע לכולנו שגוגל מדרג אתרי אינטרנט לפי תוכן האתר והמבנה, אך עובדה פחות ידועה היא שגוגל נעזר בדפים אחרים ברשת המקשרים לאתר שלנו, ולפי טיב הקישורים מדרג גם את האתר עצמו. דרך ה- Goggle search consoleתוכלו לבדוק לעומק את כל הלינקים ברחבי הרשת המפנים את הגולשים אל האתר שלכם. כלי זה הוא אומנם אחד הכלים הפשוטים לבדיקת הקישורים המפנים לאתר, אך ברוב המקרים הוא מספק תמונה מקיפה ורחבה על כל האתרים והעמודים המקשרים אל האתר שלכם. המאגר המקוון הזה הינו רלוונטי ביותר, ומתעדכן אחת למספר ימים עם המידע הטרי המגיע ישירות מגוגל.
בדיקת עמודי שגיאה ועונשים ידניים
מהו הפחד הגדול ביותר של כל בעל אתר באשר הוא? אחד החששות העיקריים הוא ענישה ידנית על ידי גוגל, הדוחקת את דירוג האתר מטה מטה בתוצאות החיפוש. חשש נוסף משמעותי לא פחות הוא עמודים שמחזירים את שגיאת 404 הנפוצה או כל שגיאה אחרת. באמצעות הכלי החדש של גוגל תוכלו להתעדכן על עמודי השגיאה המוצגים בכל רחבי האתר, כולל מחוצה לו (אתרים שמפנים לעמודים שלא קיימים באתר שלכם), ובנוסף לבדוק האם בוצעו פעולות ידניות כלשהן נגדכם. אנו ממליצים לבצע אחת לחודש סריקה ידנית, ולסלק בקלות כל גורם שיכול לדחוק אתכם מטה בתוצאות החיפוש.
לסיכום- סקרנו בכתבה הנוכחית מספר פיצ'רים שימושיים של Goggle search console, שיכולים להועיל לכם או למקדם האתרים שבחרתם. מעבר לפיצ'רים שהוזכרו כאן, יש בו עוד מגוון עצום של תכונות שימושיות שעשויות להועיל לאתרכם במוקדם או במאוחר.
שירותים מומלצים: בנייה וקידום אתרים, בניית אתרים, קידום אתרים