כתיבת תוכן יצירתית לאתר- חשוב או לא?
אם נהיה כנים עם עצמנו וננסה להזכר מתי הפעם האחרונה שקראנו מאמר באינטרנט עד הסוף, רוב הסיכויים שלא נצליח. בואו נהיה כנים לרגע, רובנו לוחצים על קישורים מעניינים אבל רק מעט טקסטים גורמים לנו להעצר וממש ל ק ר ו א אותם. מה ההבדל בין פוסט או תוכן באתר שכתוב 'בסדר', כלומר על פי כל כללי הדקדוק, כותרת מעניינת ובכל זאת לא "וואו", לבין תוכן מעולה שמעיף את הפוני? אנחנו מתמחים בטקסטים כאלו, ויכולים לספר לכם שמדובר בסך הכל בתבלין אחד סודי שיש להוסיף לקדירת התוכן שלכם – יצירתיות שמכוונת ללב ליבו של הגולש שלכם.
הא"ב של התוכן- כותרת יצירתית
הכותרת היא המרכיב הראשון והבולט ביותר בכל פוסט או בלוג. כותרת ראשית יצירתית המעוררת עניין, וכן מספר כותרות משנה מגרות ומסקרנות משדרגות כל פוסט, ומניעות כל גולש להתעניין דווקא במוצרים או בשירותים שלכם. בדומה לכל תוכן שתכתבו אי פעם, מיקוד הוא הסיסמה, ויש לכוון את הכותרת לקהל היעד שלכם, למצב המשפחתי שלו, לתחביביו, להרגלים שלו ואף לכאבים מהם הוא מעוניין להמנע. קבלו דוגמא לכותרת יצירתית המכוונת למקדמי אתרים, ופורטת על כל הנימים הרגישים שלהם: "כך תבנו קישורים פנימיים כמו גדולים". הכותרת הזו מסייעת ללקוחות הרלוונטיים (כלומר למקדמי האתרים) להגיע למפרסם המאמר, ולהתקדם לשלב הבא שהוא בדרך כלל הזמנת מוצר או שירות מסוים.
הלו? אתם לא לבד בעולם
האם העובדה הזו חדשה עבור מישהו? אם טרחנו לבנות אתר אינטרנט, מסתבר מאוד שאנו מעוניינים להגיע לקהל היעד שלנו. עם זאת, בל נשכח שעולם העסקים של שנת 2017 הוא תחרותי מאי פעם, ולכן יש לנו מעט זמן להסביר מי אנחנו ומה אנחנו יודעים לעשות. תוך כדי כדאי גם לנסות למנוע מהלקוח שלנו לזפזפ במהירות לאתרים מתחרים, בהחלט משימה מאתגרת.
כתיבת תוכן יצירתית הופכת את העסק לפשוט יותר, כיוון שהיא עשויה להיות ההבדל בין גולש שנשאר באתר לבין הגולש שנוטש אותו במהירות. עם זאת, אל תטעו ותחשבו שמדובר במשימה פשוטה. כדי לכתוב תוכן יצירתי וקולע, יש צורך להקדיש מאמץ רב ביצירתו ובהתאמה שלו לקהל היעד שלכם. כאמור, רוב הגולשים לא קוראים אלא רק "סורקים" תוכן. לכן, תהיו חייבים לתת להם סיבה טובה לסרוק דווקא את התוכן שלכם.
דברו אל הרגש, בני אדם
כתיבת תוכן יצירתית מתחילה בראש ובראשונה ביצירת רגשות והזדהות אצל קורא המאמר, הפוסט או הבלוג. במחקר שנערך באוניברסיטה גדולה בארה"ב חקרו מומחים רשמים מאלפי מאמרים מעיתון הניו יורק טיימס, על מנת לבדוק אלו מהם היו אטרקטיביים יותר עבור קהל הקוראים. מסתבר שאחד המרכיבים המנצחים בהפיכת תוכן לאטרקטיבי היה פריטה עדינה על הרגש של הקורא. אחד הפוסטים שפרט על כל המיתרים של הקוראים היה כתוב בסגנון כזה: "לא תאמינו למה אנשים בכל העולם בוכים מהפרסומת הזו". כותרת הפוסט, והתוכן שבא לאחר מכן, כיוונו הישר אל ליבם של הקוראים, ואל מה שמעניין אותם. דוגמא נוספת לכותרת שעשויה לעורר הזדהות היא "20 הדברים שיבין רק מי שנולד בשנות ה90". משפטי המחץ הללו מושכים את הקוראים באופן לא נורמלי, שכן מי מאיתנו לא זקוק למעט אמפטיה? התוכן הנ"ל הוא יצירתי במיוחד, ויצירתיות כידוע לא משעממת אף פעם.
רוצים להוסיף לאתר שלכם תוכן יצירתי? יאללה, אנחנו מחכים לכם בצד השני (-: