איך להשתמש בגוגל אנליטיקס כדי להרוויח יותר מהאתר שלכם?
גוגל אנליטיקס הוא אחד הכלים הפופולריים של גוגל, המאפשר מעקב אחר תנועת הגולשים באתר שלכם. בדומה לקניון ענק, גם לאתר שלכם מגיעים מכל מיני סיבות: יש שמגיעים לרכוש מוצרים, יש שמגיעים לבלות ויש כאלו שכל מה שמעניין אותם זה רק לטחון עוד ועוד (-:. גולשים מגיעים לאתר שלכם מסיבות שונות, ואם נרצה להבין טוב יותר איך זה עובד נצטרך לפלח אותם.
המערכת הבסיסית של גוגל אנליטיקס, מציגה מספר נתונים חשובים על הגולשים שלכם על גבי Dashboards, ומסייעת לכם להבין בצורה מיטבית איך בדיוק האתר שלכם פועל על הגולשים. דו"חות גוגל אנליטיקס יציגו לדוגמא את מספר הכניסות לאתר ופרטי היציאות ממנו, זמן השהיה הממוצע של כל גולש באתר, כמות הדפים הכוללת שנצפתה, אחוז המבקרים החדשים לעומת המבקרים הקבועים ועוד. במידה ובחרנו בפונקציות יותר מתוחכמות, נוכל לאתר מגוון פרטים שימושיים נוספים אודות הגולשים שלנו: שפת הדיבור שלהם, אזור המגורים שלכם, האם הגיעו ממכשירי ניידים או מחשבים רגילים, רזולוצית המסך שלהם, תחומי העניין העיקריים שלהם ומגוון נתונים חשובים נוספים.
למה אנחנו אומרים חשובים? פשוט- תוכלו להשתמש בכל אותם נתונים, על מנת להנגיש את האתר ולהפוך אותו לידידותי יותר עבור קהל היעד. למשל, לעצב אותו בצורה קלילה יותר (במידה ורוב הגולשים בני 20-30), להנגיש אותו למשתמשים סלולריים (במידה ורוב הגולשים שלכם מגיעים דרך הסלולר) וכן הלאה.
שיפור ההמרות שלכם
תכונה ייחודית נוספת של גוגל אנליטיקס היא היכולת להוציא דו"ח תנועה מפורט עבור הגולשים השונים. בדו"חות של אנליטיקס, תוכלו לצפות לפרטי פרטים בהתנהלות הגולשים באתר שלכם – מה היה הדף הראשון בו ביקרו הגולשים, ומה היה הדף האחרון. כך תוכלו לזהות ביתר קלות את הדפים הפופולריים באתר, ולשפר את הדפים הפחות פופולריים כדי שהגולשים יהנו לעבור דרכם. באמצעות גוגל אנליטיקס תוכלו לייצר מגוון דשבורדים, שיסייעו לכם לרכז את נתוני תנועת הגולשים שלכם, עד לרמות הפירוט המורכבות ביותר: ספקי האינטרנט של הגולשים, רזולוצית המסך שלהם, אלו מהמסרים המופיעים באתר פעלו עליהם ועוד. ניתוח ומעקב אחר הרגלי הגולשים באתרכם, תאפשר לכם לשפר אותו להשגת אתר ידידותי עבור הגולש, שישיג את מטרותיו בטווח הקצר והארוך.
איזו פעילות שיווקית היא היעילה ביותר?
נתון נוסף שתוכלו להוציא מהדשבורדים של גוגל אנליטיקס הוא מידע על פעילויות שיווק אפקטיביות. אחד הפילוחים החשובים שיש לבצע הוא לבדוק מאיזה ערוץ שיווקי שבחרתם הגיעה מירב התנועה לאתר. כך למשל, תוכלו לבדוק אם מרבית התנועה הגיעה לאתר דרך הקידום האורגני, הממומן או שמא דרך אחת מהמדיות החברתיות. דו"חות ייחודיים יאפשרו לכם לבדוק מהו הערוץ השיווקי שהביא לכם את מירב הלקוחות, ולהמשיך לפתח אותו. בנוסף, קיימים משתמשים מסוימים שהשלימו את ההמרה כבר בביקור הראשון באתר, בעוד האחרים ביקרו באתרכם שוב ושוב ורק לבסוף השלימו את היעד. את המשתמשים היקרים הללו, תוכלו לפלח ולבדל מיתר הגולשים- לבדוק לאלו עמודים הם נכנסו בהתחלה וכך לברר איזה תוכן או מסרים דרבנו אותם להתקדם לרכישה באופן מידי.
עבור גולשים שטרם השלימו רכישה (תוכלו לבדוק את זה בדו"ח ממוקד אחר), ניתן להפנות קמפיין רימרקטינג עם מסר חזק וייעודי עבור המוצרים או השירותים אליהם הגיעו.
שירותים מומלצים: בנייה וקידום אתרים, בניית אתרים, קידום אתרים