מה ההבדל בין קידום אורגני לממומן?
ישנן שתי דרכים עיקריות ליצירת תנועה עבור אתר האינטרנט שלכם בגוגל, קידום אורגני (SEO = search engine optimization) וקידום ממומן (PPC – pay per click) לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות אז….. SEO vs PPC
נתחיל דווקא בפרסום הממומן
הפרסום הממומן הוא תכלס מודל עסקי פשוט מאד, תבחרו מילת מפתח שאתם רוצים להופיע בה, מי ששם יותר נמצא במיקום גבוה יותר ומשלמים רק כשמקליקים עליכם. פשוט נכון? כל אחד יכול? אז לא בדיוק, ישנם פרמטרים נוספים שגוגל בוחן כגון איכות המודעה, כמה מושכת וקולעת למטרה היא, ועוד כמה שלא ניכנס אליהן פה, העיקרון הובן.
אז בכל זאת, היתרונות?
התנועה לאתר היא מידית, לא צריך לחכות לאף אחד ולשום דבר, יש שליטה על ההוצאות ואפשרויות למיקוד המודעה לפי אזורים וקהלי יעד.
והחסרונות? יכול להיות יקר מאוד, אתה עשוי להופיע כפחות אמין למשתמשים בגוגל מאחר ואתה משלם עבור מיקום המודעה בדף התוצאות הראשון, וכמובן…. יכול להיות יקר מאד.
אז למי זה טוב? כנסו לכאן.
והקידום האורגני כמובן מתייחס לכל הפעולות שיש לבצע על מנת להגדיל את הדירוג של האתר באופן טבעי בגוגל ושאר מנועי החיפוש ( בעברית, אופטימיזציהJ ), הקידום מורכב מאופטימיזציה באתר, ז"א שיפור מתמיד של האתר עצמו על מנת שיתאים לדרישות מנועי החיפוש (כן, כן, לא רק גוגל)ואופטימיזציה מחוץ לאתר שכוללת מערך קישורים טבעי ואיכותי, ציוצים שיתופים ועוד ועוד.
"הבעיה" עם הקידום האורגני היא שדרושה סבלנות, האתר לא מתקדם בין לילה ודרושה עבודה עקבית וארוכת טווח.
אז היתרונות של הקידום האורגני הם שתכלס האתר נחשב לאמין יותר כי הוא נמצא בדף הראשון באופן טבעי ולא כי משלמים על זה, לא משלמים על כניסות לאתר, הסטטיסטיקה אומרת שהרוב מדלגים על המודעות והולכים ישירות לאורגני ועל המיעוט שמגיע לדף השני אין בכלל מה לדבר.
החסרונות: רגיש לשינויים של גוגל ועבודה לא נכונה יכולה להזיק, לוקח זמן ודורש סבלנות.
אז מה עדיף?
אם יש תקציב אז שניהם, בכל אופן עד שמגיעים לתוצאות הרצויות באורגני ואם אין תקציב אז צריך לבחור, להתאזר בסבלנות או לשלם תמיד, אני יכול להרחיב פה עוד הרבה מאד על הנושא ואני מקווה שהצלחתי להעביר את המסר, בסופו של דבר הכי טוב זה להתייעץ עם בעל מקצוע, זה בטוח לא עולה כסף. 🙂